Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Επαναστάτες χωρίς Αιτία ή Ρομαντικοί Τεχνοκράτες;



Η λέξη Επανάσταση κρύβει μέσα τη λέξη Ανάσταση. Από ιδεολογία μπορεί να γίνει θρησκεία και να γεννήσει φανατισμό. Κάθε θρησκεία έχει συγκεκριμένο τυπικό και συγκεκριμένα πρότυπα. Ο Χριστιανισμός, φερειπειν, έχει το Ευαγγέλιο και το Χριστό. Η Επανάσταση έχει το «Κεφάλαιο» και τον «Τσε». Αναμφισβήτητα τα πιο παρεξηγημένα πρότυπα της ανθρώπινης ιστορίας. Ο μεν δίδασκε το «αγαπάτε αλλήλους», ο δε την «αντίδραση στην καταπίεση του ανθρώπου». Κι όμως, στο όνομα αυτών έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα.

Οι περισσότερες επαναστάσεις αποτυγχάνουν. Συνήθως, η ιδεολογία – αφετηρία είναι σωστή και έχει μια δόση αλήθειας. Στην πορεία όμως σχεδόν πάντα οι επαναστάτες χάνουν το δρόμο και απομακρύνονται από τους αρχικούς τους στόχους καθώς μεσολαβεί το υποκειμενικό στοιχείο, ο παράγοντας ‘άνθρωπος’.

Ειδικότερα, η προσήλωση σε μια ιδεολογία ή θρησκεία μπορεί να οδηγήσει σε φανατισμό. Ο φανατισμός γεννά το μίσος και το μίσος τη βία. Έτσι, άνθρωποι βίαιοι και τυφλοί αποφασίζουν να υπερασπιστούν και να παλέψουν για τα πιστεύω τους, που πολλές φορές αποτελούν προϊόντα προπαγάνδας. Οι προσευχές τους λοιπόν δεν πιάνουν τόπο και οι επαναστάσεις τους πέφτουν στο κενό. Γιατί; Γιατί ξεχνούν κάτι: Η αλήθεια για την οποία αγωνίζονται ποτέ δεν έχει μόνο μια όψη.

Δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια και συνάμα απόλυτη ιδεολογία. Τόσο ο Χριστιανισμός, όσο και ο Μαρξισμός, Σοσιαλισμός, Καπιταλισμός κτλ. περιέχουν αρκετές δόσεις αλήθειας, είναι πραγματικά πολύτιμες διδαχές για τον άνθρωπο. Όμως ο κόσμος μας θα περιέχει πάντα και την άλλη πλευρά.

Έτσι λοιπόν επαναστατούν συνεχώς χωρίς ποτέ να καταφέρνουν κάτι, χρησιμοποιώντας απρόσφορα μέσα δράσης – πχ καταλήψεις, μπλόκα – και ακόμα χειρότερα, σε κρίσιμες περιόδους που η κοινωνία, ως οργανισμός που συνεχώς εξελίσσεται, απαιτεί τόλμη, αποφασιστικότητα και πρωτοποριακές ιδέες, δυστυχώς πνίγεται από το συντηρητισμό, του φανατισμού και του συμφέροντος.

Οποίος επιθυμεί να αλλάξει κάτι, είτε αυτός είναι πρωθυπουργός, είτε επαναστάτης φοιτητής πρέπει να γίνει ένας Ρομαντικός Τεχνοκράτης.

Ρομαντικός, δηλαδή, να έχει ανοιχτό μυαλό και φαντασία, και κυρίως την τόλμη να μπορεί να ξεφύγει από τα καθιερωμένα πρότυπα για να αναζητήσει το καινούριο, να μπορεί να ονειροπολήσει.

Απ’την άλλη, να είναι Τεχνοκράτης, δηλαδή να μπορεί να βλέπει τα πράγματα ως έχουν, να μην υποδουλώνεται στη γνώση, στον ξύλινο πολιτικό λόγο, την προπαγάνδα, αλλά να στηρίζεται στην επιστήμη, Θετική ή Θεωρητική, και να αναζητά το εφικτό.

Μόνο τότε τα λόγια θα συμβαδίσουν με τα έργα, η θεωρία με την πράξη και το Όνειρο για έναν καλύτερο κόσμο θα ανταποκριθεί στις υπάρχουσες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες ζωής…

Οι συσχετισμοί με βουλευτές, υπουργούς, μαθητές, φοιτητές, αγρότες κλπ. που ΟΛΟΙ κατά βάθος θέλουν να αλλάξουν κάτι, δικοί σας…

7 σχόλια:

  1. Na ksereis christo oi epanastaseis tha petixoun eite to theloume eite oxi. einai istoriki anagkaiootita. oso gia tous agrotes den ginetai na min katevoun sto dromo otan pinane. den iparxei agonas xoris thisies. oi megaliteres epixiriseis stin ellada exoun auksisi kerdon(px ethniki trapeza psaksto) kai forologounte elaxista.(px vgenopoulos des foro ... Περισσότεραsta kausima) giati xreiazomaste na min agonistoun oi agrotes gia to kalo tis xoras pou dokimazete apo tin krisi kai oxi parapano forologia se autous pou afksanoun ta kerdoi tous en meso krisis?
    simvouli: fige ap tin eleftherotipia einai esxri efimerida. filika xaris

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ας ξεκινήσουμε Χάρη μου λίγο ανάποδα:
    1. το blog αυτό δεν έχει να κάνει με την Ελευθεροτυπία, επομένως ο αφορισμός "αισχρή εφημερίδα", είναι μάλλον άκυρος. Άλλωστε, όπως στο έχω ξαναπεί, στο χώρο των ΜΜΕ δεν υπάρχει κακή εφημερίδα, αλλά κακοί επαγγελματίες.
    2. το κείμενο αυτό δεν το υπογράφω εγώ. Αλλά συμφωνώ με όσα υποστηρίζει, γιατί απλά περιγράφει μια κατάσταση που είναι, δυστυχώς, υπαρκτή.
    3.Για τις τράπεζες: τα υπερκέρδη των τραπεζών και ο αισχρός τρόπος με τον οποίο διάφορα ελληνόφερτα "golden boys... Περισσότερα" πλούτισαν εν μία νυκτί, μεσούσης της κρίσης, ήταν ένα έγκλημα. Όμως ο μεγαλύτερος εγκληματίας δεν ήταν αυτοί αλλά η εκάστοτε κυβέρνηση που εσκεμμένα αμέλησε να λάβει μέτρα, είτε γιατί λόγω ανάγκης βρισκόταν δέσμιά τους, είτε επειδή συμμετείχε στο μεγάλο φαγοπότι - η αλήθεια εδώ κρύβεται κάπου στη μέση. Κάποιοι πήραν τη θεωρία του Adam Smith (laisser faire, laisser paser) περί οικονομικού φιλελευθερισμού, την παράλλαξαν και την υποβίβασαν σε παντιέρα εύκολου κέρδους.
    4. Για τις επιχειρήσεις: Ο ιδιώτης πάντοτε έχει στο μυαλό την ίδια επωδό: Μεγιστοποίηση του κέρδους, ελαχιστοποίηση των δαπανών. Η ανταγωνιστικότητα και η επιχειρηματικότητα δεν εξαρτώνται μόνον από τον ίδιο, αλλά και από ποιές πολιτικές εκπονεί η εκάστοτε κυβέρνηση προκειμένου το εξαγώγιμο προϊόν να είναι ανταγωνιστικό και συμφέρον για την επιχείρηση.
    5. Για τους αγρότες: Μεγάλωσα στην Καρδίτσα 13 ολόκληρα χρόνια και, πίστεψέ με, θεωρώ πολλά από τα αιτήματά τους δίκαια και σωστά.
    Η Ελλάδα επί σχεδόν 20 και πλέον χρόνια απομύζησε κοινοτικά κονδύλια (ΜΟΠ, ΚΠΣ κλπ.), προκειμένου να στηριχθεί ο αγροτικός κόσμος και τα περισσότερα από αυτά κατέληξαν σε άλλες ύποπτες τσέπες. Και πάλι εδώ η ευθύνη πάει στους εκάστοτε κυβερνώντες.
    Όταν όμως πήγαιναν οι γεωπόνοι του ΕΛΓΑ και έλεγαν στους αγρότες: Κύριοι πρέπει να αλλάξετε το προϊόν σας (βαμβάκι) γιατί δεν είναι ανταγωνιστικό, κάποιοι πετούσαν χαρταετό.
    Και δυστυχώς άφησαν και κάποιους μεσάζοντες (βλέπει εκκοκιστήρια βάμβακος, μεταπωλητές κλπ) να αλωνίζουν, ανεβάζοντας 100 και 200 φορές επάνω την τελική τιμή προϊόντος. Εδώ υπάρχει συνενοχή κράτους και αγροτών, γιατί το πρώτο αμέλησε εσκεμμένα να τους μπουζουριάσει και οι δεύτεροι τους προσκυνούσαν από ανάγκη, μπας και καταφέρουν να πουλήσουν τη σοδειά τους.
    Αντίθετα, στην Πέλλα, πολλοί αγρότες "μυρίστηκαν" ότι π.χ. τα αχλάδια και τα μήλα θα τους αφήσουν ξεκρέμαστους, τα ξήλωσαν και δημιούργησαν αναγκαστικούς συνεταιρισμούς σε άλλα είδη παραγωγής, όπως για παράδειγμα ρόδι και βότανα. Δε λέω πως αυτό ήταν μια λύση, αλλά εν πάσει περιπτώσει βρήκαν έναν τρόπο να γλιτώσουν από τις κακοτοπιές που έρχονταν αμέσως μετά.... Περισσότερα
    Σημαντικό ρόλο στην κακή κατάσταση που βρίσκονται οι αγρότες σήμερα διαδραμάτισε και η διάλυση των συνεταιρισμών τους, που είχαν γίνει ορμητήρια μικροκομματικών σκοπιμοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε τελευταία ανάλυση, αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές παραγωγικές ομάδες που υποφέρουν από την κρίση. Οι αγρότες δε λύνουν το πρόβλημα, κάνοντας ζημιά και στους άλλους επαγγελματικούς κλάδους που προσπαθούν να κάνουν απλώς τη δουλειά τους, για να ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ... Γιατί σε αυτή την ταλαίπωρη χώρα, η πλειονότητα του κόσμου αυτό κάνει τούτη στιγμή: απλά παλεύει να ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η πραγματική επανάσταση, καλέ μου φίλε Χάρη, θα έρθει όταν οι κάτοικοι αυτής εδώ της χώρας θα αλλάξουν νοοτροπία. Εν κατακλείδι, ο "Ρομαντικός Τεχνοκρατισμός" είτε είναι ακόμα μακριά, είτε απλά θεωρείται ουτοπία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1 i efimerida dinei douleia se osous tin ekfrazoun. kai i eleftherotipia exei mia statheri grami kata ton agonon ton ergazomenon kai iper tou PASOK pou mas kseskise stous forous kai sta programmata iper ton epixiriseon kai kata ton dikaiomaton ton ergaton (px stage ston idiotiko tomea). akomi kano kritiki sto kimeno pou simfoneis kai nomizo mou eixes pei oti douleueis stin eleutherotipia kai eipa oti auto se epirease arnitika(panta kata tin gnomi mou).
    2 Kai ego megalosa se agrotiki perioxi kai ksero kala kapoia pragmata.
    1-gia ta kondilia ii EE tin dekaetia tou 70 sta plesia tis KAP (koinis agrotikis politikis) dimiourgise ena euros timis gia kathe vasiko proion kai i diafora stin timi pou poulouse kathe melos to prion kai se auti pou orize i EE kaliptotan me epidotiseis. stis arxes tis ... Περισσότεραdekaetias tou 90 otan oi agores mpikan gia ta kala se troxia pagkosmiopoiisis iserean proionta apo xores tou tritou kosmou stis agores tis EE me poli xamiloteres times apo autes ton paragogon apo ta kratoi meli. me apotelesma oi epixiriseis na agorazoun proionta apo tis xores tou tritoukosmou pou itan pio ftina. Ara oi epidotiseis den itan epipleon kerdos gia tous agrotes alla voithia stis megales epixiriseis. px an o epixirimatrias eprepe na agorasee 300 drx to kilo (simfona me to orio tis EE) to agoraze 250 drx kai ta ipolipa 50 itan epidotisi apo tin EE. otan poles fores to kostos itan 280.(lipasmata, petreleo ktl) ara me ti lefta na kanoun ependiseis kai einai MEGA LATHOS oti ploutisan oi agrotes me tis epidotiseis. oi megales epixiriseis ploutisan kai oi agrotes eginan omiroi tou kratous.
    2-otan mpikan sto paixnidi oi xores tou tritou kosmou (pou eipa pio prin) tote ta proionta menan apoulita. kai tote gia na antagonistoun ta ftina proionta oi europaioi eprepe oi gi na perasei sta xeria ligon oste na mporoun na riksoun to kostos paragogis.(sigxronoi tsiflikades). afto einai to sxedio tis EE pou ipakouei pista PASOK kai ND. oso gia autous pou tha xasoun tin gi tous (epeidi den tha poulane kai tha pnigoun sta xreoi kai tote tha tous agorasoun ti gi oi megalotsiflikades kopsoxronia) sta arxidia tis EE as meinoun anergoi. giauto oi agrotes prepei na ksesikothoun!!!!!!!!!!!!!!!
    3-To megalitero paramithi itan ta biologika proionta kai oi sigxrones kaliergies px sparagkia. kai auta ta parigagan poli pio ftina agrotes tou tritou kosmou. oi perisoteroi pou valan sparagkia sto Agrinio mpikan mesa.
    telos apo tin krisi den xanoun oloi. opos sou ksanaeipa oi pio megales epixiriseis stin ellada exoun afksisi kerdon.(psaksto px ethniki trapeza) i exoun stathera kerdi. kai i forologia gia autes tis epixiriseis einai poli mikri. episis pernonte ena soro metra pou eksipiretoun ta simferonta ton megalon epixiriseon kai plitoun dikeomata ergaton.( px ... Περισσότεραanasfalisti ergasia, aplirotes iperories ktl.) etsi tin krisi tin plironoun oi ergates, oi mikromesees epixiriseis kai oi agrotes. oloi autoi gia na kerdisoun ta dikaiomata tous piso kai na apetisoun na plirosoun tin krisi autoi pou kerdizoun apo auti prepei na enothoun kai na deiksoun allilegkii o enas ston allo. Telos gia to oti kleinoun mikres epixiriseis kai oti i agora exei provlima den ftene oi agrotes alla oi politikes tis EE pou stirizoun PASOK kai ND. oi epixiriseis kleinan kai prin tis kinitopoiiseis ton agroton.
    simperasma einai oti den iparxei diesodos stis politikes tou PASOK kai tis ND kai oti mono me agona tha kerdisoume piso ta dikaiomata mas kai me simparastasi se agones koinonikon omadon pou plitonte kai autoi ap tis idies politikes.
    opos sou anelisa tin katastasi(proxeira) ton agroton kai sou edeiksa oti logo antagonistikotitas tha meinoun anergoi...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συνοψίζω απλά στο ότι δόξα τω Θεώ δεν επηρεάζομαι από το εργασιακό μου περιβάλλον και ότι μπορώ ακόμα να έχω τη δική μου άποψη με τα θέματα που καταπιάνομαι.

    Επιτέλους, ΟΛΟΙ οι δημοσιογράφοι δεν είναι κατευθυνόμενοι! :-) Το συμπέρασμα είναι ότι διαφωνούμε, αλλά ευτυχώς που υπάρχει και η διαφωνία, γιατί αλλιώς αυτό το σύστημα δε θα είχε κάνενα ίχνος υγιούς δημοκρατίας!

    Συμφωνώ με πολλά από όσα λες, αλλά υπάρχουν και ορισμένα σημεία με τα οποία διαφωνώ κάθετα... Θα τα πούμε από κοντά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγω βλεπω πως σε γενικες γραμμες συμφωνείτε!

    Για μενα, το επομενο ΜΕΓΑΛΟ ερωτημα που προκυπτει απο τον παραπανω διαλογο, αλλα και απο το ενλογω αρθρο μου ειναι το εξης:
    "Οντως, δεν υπαρχει διεξοδος στις πολιτικες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ... αλλα ουτε και του ΚΚΕ(sorry Χαρη,εντελως υποκειμενικα μιλαω! :-) ),του ΣΥΡΙΖΑ , ΛΑΟΣ κλπ. ,πραγματικα ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΓΩΝΑ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ...ομως(και το ερωτημα)...ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ?ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ?? Αρκει μια ιδεολογια, ενα κομμα, ενας αριθμος ατομων για να κανουν τι διαφορα????"(περιμενω απαντησεις!!)

    για μενα, εντελως υποκειμενικα και παλι( κι ακομα στο ψαξιμο ειμαι), η λυση ειναι μια : ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Βίντεο του Μήνα